söndag 23 april 2017

Essä

Vi har fått i uppgift att skriva en essä. Jag har bara skrivit en essä tidigare, och då visste jag inte riktigt vad jag sysslade med (fast min lärare sa att jag gjort ett mycket bra jobb??). Den gången hade jag även tre texter att utgå ifrån, dvs jag visste vad essän skulle handla om.

Det vet jag inte nu.

De flesta av uppgifterna vi får på Författarskolan är fria. Vi får några riktlinjer, som tex att vi ska skriva på ett visst sätt eller i en viss stil, men annars är det nästan helt fritt vad vi får skriva om. Det är både bra och dåligt. Just nu tycker jag att det är dåligt, men det är för att jag egentligen inte har en aning om hur en skriver en essä. Jag vet knappt vad en essä egentligen är.

Jag har sen i tisdags, då vi fick uppgiften, suttit och försökt komma på ett ämne. Jag har såklart bara gjort det lite halvhjärtat, men nu börjar jag bli rädd att jag ska glömma bort den ju närmare inlämningsdatumet jag kommer. Så jag ska sätta mig och googla. Vad en nu googlar på för att komma på hur en essä kommer till.


Så här såg jag ut min första dag på Författarskolan! Jag var jättenervös!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar