måndag 17 april 2017

Wow! Jag har en blogg!

Hej alla mina icke-läsare!

Jag har bestämt mig för att ta tag i denna blogg på riktigt nu (haha, lycka till, Anna!). Har börjat känna att jag vill skriva av mig lite om mitt skrivande. I takt med att jag jobbar med mig själv och mitt eget mående, kommer även inspirationen tillbaka.

Jag har börjat gå till en psykolog. Vi träffs just nu en gång i veckan, och hittills har jag varit där tre gånger. Det är ganska skönt, och hjälper nog bättre än vad jag trodde. Jag är stolt över mig själv över att jag äntligen tagit tag i mitt mående.

På tal om mående. Fick veta i januari att jag har extrem B12-brist, så de senaste månaderna har bestått av injektioner, provtagningar och tabletter. Plus en gastroskopi på det på grund av misstanke om att jag har en "sjukdom" (vet helt ärligt inte vad det kallas) som gör att kroppen inte kan tillgodogöra sig vitaminet. Ska göra ny provtagning igen om ca 5 veckor, och får förhoppningsvis svar på gastroskopin snart också. Så det har påverkat mig rätt mycket, men jag håller modet uppe!

Jag har också börjat gymma, och vad jag älskar det! Och jag märker att jag mår så himla mycket bättre sen jag började!

Skrivandet har det gått riktigt segt med. I november var det NaNoWriMo, då fick jag en hel del skrivet, men sen dess har det mer eller mindre stått still. Fick ihop ca 10 sidor till min handledare på författarskolan att lämna in i januari, och sen dess har jag skrivit kanske 10 till. Det mesta är tack vare gammalt material som jag skrivit om. Men nu börjar det lossna. Nu under april är det Camp NaNoWriMo, vilket gjorde mig taggad på att faktiskt ta tag i det. Sen har jag satt ett dagligt skrivmål, och det är ett riktigt lågt ett. 50 ord om dagen. Det är nästan ingenting, och just därför skriver jag också minst 50 ord om dagen. Sen jag började med det skriver jag varje dag, innan skrev jag en gång varannan vecka ungefär. Just nu behöver jag mitt låga mål.
Mitt mål för Camp NaNo är 5000 ord. Jag är just nu uppe i 2163! Jag har 13 dagar på mig att nå mitt mål. Jag ska inte ta ut något i förskott, men än så länge känns det bra. Det känns bra att våga sätta låga mål. Jag har alltid satt för höga mål och ställt för höga krav på mig själv vilket bara resulterat i att jag inte skrivit någonting. Det här känns mycket bättre.


Det var en väldigt lång update, men vafan. Jag har ju bara ett inlägg sen tidigare, något måste jag ju fylla ut bloggen med!

Här kommer en bild på mig och min hund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar