måndag 1 maj 2017

Distraktioner

Jag har lätt för att fastna i saker. Att bli distraherad. På morgonen till exempel har jag svårt att komma upp ur sängen för att jag blivit distraherad av ett spännande inlägg om veganism på facebook.
Jag fastnar ofta i långa kommentarsfält i en av skrivargrupperna jag är medlem i och plötsligt har klockan blivit halv elva och min sambo kommer och säger att "nu får du faktiskt kliva upp, jag är hungrig", och jag har inte ens märkt att tiden flugit iväg.

Jag blir också lätt distraherad av spel. Just nu är jag inne i Assassin's Creed II. För mig är det på två sätt när jag blir besatt av ett spel. Mestadels spelar jag Assassin's Creed, vilket jag faktiskt tycker är en bra distraktion. Eftersom jag skriver fantasy blir jag nämligen enormt inspirerad av att spela historiska spel, då min roman utspelar sig i en historisk fantasy-värld.
Å andra sidan blir det inte mycket tid över till att skriva, för vips så har klockan blivit halv elva på kvällen, och jag får tvinga mig själv att avsluta och gå och lägga mig.

Som tur är, är jag fortfarande fast besluten om att skriva minst 50 ord om dagen, så jag tar alltid fram min lilla skrivbok (den ni ser i headern!) och skriver en sida. På en sån sida ryms det ungefär 70-75 ord (i min handstil). Så jag har alltid skrivit när jag lägger mig för att sova. Och det är vad som betyder något.


Så här ser det ut på morgonen när jag aldrig kliver upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar